وبلاگ

شیلنگ باد چیست و چه کاربردی دارد؟

شیلنگ باد چیست و چه کاربردی دارد؟

شیلنگ باد چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از متداول ترین و مهمترین اجزا در زندگی روزمره که در صنایع و فعالیت های مختلف از آن استفاده می شود شیلنگ باد میباشد. در این مقاله از AHC هیدرولیک میخواهیم شما عزیزان را با شیلنگ باد و کاربردی که دارد اشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را کسب کنید.AHC هیدرولیک یکی از وارد کننده های شیلنگ هیدرولیک میباشد که میتوانید شیلنگ صنعتی و مورد نیاز خود را از ما خریداری کنید. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت ما مراجعه ویا با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

برای مشاهده قیمت انواع شیلنگ پنوماتیک کلیک کنید

شیلنگ باد چیست؟

شیلنگ باد جز آن دسته از شیلنگ هایی میباشد که شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از آن برای صنعت کار خود استفاده کنید. این شیلنگ دارای مقاوم بالا و استحکام بسیار زیاد میباشد که از آن برای انتقال هوای فشرده و گاز های دیگر به مکان دیگر استفاده میکنند. این شیلنگ انعطاف پذیری بالایی دارد و بسیار موثر عمل می کند. شیلنگ باد ارائه دهنده سطحی ثابت از فشار و قدرت است بدون اینکه شکسته شود مقاومت میکند.

با وجود این انعطاف پذیری سرعت در اطراف مناطق کار به راحتی نصب شده و به فلزی هم نیازمند نخواهید بود. شیلنگ هوا یک لوله قابل انعطاف است که از موادی مانند پلاستیک یا لاستیک ساخته شده است. این شیلنگ ها با هوا یا باد پر می شوند و در نتیجه از شکل اولیه خود به حالت پر شده تغییر می کنند. این ویژگی باعث انعطاف پذیری شلنگ باد شده و امکان استفاده از آن را در شرایط مختلف می دهد.

شیلنگ باد چیست و چه کاربردی دارد

شیلنگ باد چیست و چه کاربردی دارد

کاربرد شیلنگ باد در صنعت

شیلنگ باد دارای کاربرد های مختلف و متفاوت میباشد که شما عزیزان را برای خرید و سفارش این شیلنگ صنعتی تحریک خواهد کرد. از جمله کاربرد های شیلنگ باد به صورت زیر میباشد:

  • کاربرد در آبیاری
  • استفاده در صنعت
  • کاربرد در ورزش
  • استفاده در فعالیت های خارج از منزل
  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی مکانیکی
  • تولید مواد شیمیایی
  • تولید مواد غذایی
  • آچار ضربه ای هوا
  • تفنگ میخکوبی
  • مشعل های جوشکاری
  • شات بلاستینگ
  • پمپ باد
  • تفنگ های رنگ آمیزی
  • تفنگ باد کن صنعتی

در تمامی این زمینه ها میتوانید از شیلنگ باد صنعتی استفاده نمایید و از بهترین کاربرد آن بهرمند شوید. جهت خرید شیلنگ باد میتوانید به وب سایت AHC هیدرولیک تماس حاصل فرمایید.

انواع شیلنگ باد

از این مدل شیلنگ هیدرولیک (شیلنگ باد) انواع مختلفی شیلنگ موجود میباشد که از برند های مختلفی است که هر کدام از این برند ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. برای هرکدام از این شیلنگ ها دما، قدرت، ضخامت، اندازه و... مختلفی تولید میشود به طوری که برای خرید این نوع شیلنگ باید به همه این موارد دقت فرمایید. از انواع شیلنگ باد به موراد زیر اشاره میشود:

شیلنگ باد استاندارد: هیچ پیچ و تابی ندارد و از یک لوله مستقیم تشکیل شده و این موضوع باعث میشود شما بهترین انتخاب را برای سطوح صاف و ذخیره سازی در زمان حلقه شدن دارد.

شیلنگ باد جمع شونده: نوع دیگری از شیلنگ باد شیلنگ مارپیچی یا پیچ دار است که در سیم پیچ های کششی در طول آن با سایر محصولات متفاوت است. این نوع شلنگ هوا شبیه سیم تلفن قدیمی است و به شکل فنر ساخته شده است. کویل ها مقاومت بالایی دارند و حلقه های شلنگ با رها شدن بلافاصله به شکل اولیه خود باز می گردند.

شیلنگ هوای فشار بالا: نوع دیگری از شیلنگ هوا با حداکثر تحمل فشار هوا تقریباً 20 بار یا حتی بیشتر تولید می شود. این محصولات را با استفاده از لاستیک تقویت شده تولید میکنند.

شینگ باد مقاوم در برابر حرارت: این نوع شیلنگ باد در برابر دمای بالا از 40 درجه سانتی گراد تا 260 درجه سانتیگراد مقاوم است. این مقاومت بیش از دو و نیم برابر نقطه جوش آب است و به همین دلیل به آنها شلنگ های مقاوم در برابر حرارت می گویند.

از انواع متریال و مواد شیلنگ هم میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • شیلنگ هیبریدی
  • شیلنگ پلی اورتان
  • شیلنگ از نوع PVC

شیلنگ باد به عنوان یک ابزار چند منظوره با انعطاف پذیری و کاربرد وسیع در صنایع مختلف و زندگی روزمره جایگاه ویژه ای دارد.

ویژگی های شیلنگ باد

طول مناسب: به طور معمول، طول شیلنگ های باد، به استثنای برخی موارد، از 15 تا 30 متر متغیر است. اکثر مردم گزینه 30 متر را انتخاب می کنند. زیرا به آنها اجازه می دهد فاصله خود را از کمپرسور باد به حداکثر برسانند. این به ویژه در صورتی مفید است که نیاز به سیم کشی را از بین ببرد و امکان مانور بیشتری را فراهم کند، که اگر موتورهای الکتریکی اندازه مناسبی نداشته باشند و محل کار از دستگاه پمپاژ یا سیستم منبع تغذیه و غیره دور باشد، می تواند دشوار باشد.

کیفیت و اورجینال بودن: قطر داخلی یکی از مهمترین ملاحظات هنگام خرید شیلنگ باد است. کیفیت شلنگ را تعیین می کند و می توانید آن را در رنج های مختلف خریداری کنید. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که شیلنگ های باد باید مقاومت بالایی در برابر فشار موجود داشته باشند. به طور معمول این محدوده قطر بر حسب میلی متر مشخص می شود. رایج ترین قطرهای داخلی -1/4 میلی متر و 3/8 میلی متر هستند. بسیاری از مردم شیلنگ 1/4 میلی متری را انتخاب می کنند. زیرا سبکتر از انواع 3/8 میلی متری است. مونتاژ، حمل و نقل و ذخیره سازی آسان تر است. البته ضرری ندارد که شیلنگ 1/4 میلی متری کمتر از همتای 3/8 میلیمتری خود قیمت دارد.با این حال، قطر داخلی بزرگتر نیز می تواند مزایایی داشته باشد. مانند شلنگ های کوتاه تر، قطر داخلی بزرگتر به محدود کردن اصطکاک کمک می کند.

اگر قصد خرید شیلنگ باد استاندارد و باکیفیت را دارید با مراکز تولید و عرضه مستقیم مانند  ahc هیدرولیک تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *