دسته‌بندی نشده

شیلنگ هیدرولیک چیست؟ کاربرد انواع آن

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

شیلنگ هیدرولیک چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ شیلنگ ها ابزارها و لوازمی هستند که مایعات و سیالات مختلفی را با استفاده از آن می توان به جای دیگر منتقل کرد. این محصول کاربردی در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شیلنگ مجرایی است که تضمین می کند سیال بدون مانع حرکت کند. یکی از انواع شیلنگ ها، شیلنگ هیدرولیک می باشد. اگر برای شما نیز سوال است که شیلنگ هیدرولیک چیست؟ و چه کاربردی دارد در این بخش با ما همراه باشید.

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

سیستم های هیدرولیک دستگاه های مبتنی بر سیال هستند. در این سیستم ها انتقال سیالاتی مانند مایعات و به خصوص روغن ها از قسمت هایی از ماشین به قسمت های دیگر ضروری است. به طور کلی، شیلنگ های هیدرولیک از لوله های لاستیکی مصنوعی ساخته شده اند که وظیفه نگهداری مایع داخل شیلنگ هیدرولیک را بر عهده دارند.

از آنجایی که مواد لاستیکی یا ترموپلاستیک مورد استفاده در شیلنگ‌های هیدرولیک به طور طبیعی الاستیک هستند، می‌توان لایه‌هایی را دور آن پیچید تا محکم شود (این تقویت‌کننده‌ها نوارهای سیم فولادی هستند و الیاف بافته شده پنبه‌ای هستند). همچنین برای محافظت از لایه آرماتور، لایه ای از لاستیک مصنوعی بر روی آن تزریق می شود؛ در نهایت شماره مدل و سایر اطلاعات فنی شیلنگ بر روی سطح شیلنگ هیدرولیک درج می شود.

شیلنگ هیدرولیک درست مانند شیلنگی است که برای آبیاری باغ استفاده می شود با این تفاوت که مایع هیدرولیک در آن جریان دارد و بخش مهمی است سیستم های هیدرولیک می باشد. این شیلنگ ها دارای مدل های متنوعی هستند و از چندین لایه تقویت کننده ساخته می شوند زیرا سیستم های هیدرولیک اغلب در فشارهای بالا کار می کنند.

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

انواع شیلنگ هیدرولیک

این محصول انواع مختلفی دارد و به همین سبب کاربردهای مختلفی نیز از آن مشاهده می کنید.

شیلنگ هیدرولیک سیم دار

این محصول به وسیله سیم تقویت شده است و در نتیجه به راحتی می تواند مایعات را با فشار بالا منتقل کند. این محصول انعطاف پذیر بوده و به صورت تک لایه و یا دو لایه تولید می شود.

شیلنگ روغن

شیلنگ هیدرولیک روغن برای انتقال روغن مورد استفاده قرار می گیرد و لایه داخلی آن یکپارچه می باشد تا از نشی روغن جلوگیری شود و انطعاف پذیری بالایی نیز دارد.

شیلنگ بافته شده

این محصول یک شیلنگ فشار قوی بوده که برای تامین انرژی کارهای صنعتی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

شیلنگ کم فشار

شیلنگ کم فشار نیز از پارچه بافته شده است و انعطاف پذیری بالایی دارد.

شیلنگ هیدرولیک فشار قوی

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین شیلنگ ها، شیلنگ هیدرولیک فشار قوی می باشد که برای انتقال سیالات با فشار قوی از آن استفاده می شود. کاربرد این محصول برای جابجایی روغن، آب و اسید می باشد.

کاربرد شیلنگ هیدرولیک چیست؟

این شیلنگ ها در گستره وسیع و در صنایع مختلف به عنوان وسیله ای برای انتقال گازها یا مایعات پرفشار در ماشین آلات و فرآیندهای کارخانجات صنعتی استفاده می شوند، بنابراین یکی از وظایف اصلی شیلنگ های هیدرولیک تامین انرژی سیالات پرفشار است. انتقال مایع با فشار بالا خطر نشت بسیار زیاد است، بنابراین مکانیسم های ایمنی مورد نیاز از طریق روش های آزمایش دقیق آزمایش می شوند. تمام آداپتورهای کمکی، اتصالات هیدرولیک یا اجزای اصلی کوپلینگ های هیدرولیک، شیرها و سایر اتصالات شلنگ هیدرولیک به طور کامل تحت شرایط واقعی برای کنترل و بررسی پایداری و انعطاف پذیری آزمایش می شوند.

ماشین آلات قابل استفاده در صنایع مختلف مانند: فولاد، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه، معدن و حفاری، صنعت خودروسازی، صنعت هوانوردی و هواپیماسازی، کشتی سازی، ماشین آلات کشاورزی، انواع ابزار و تجهیزات پزشکی و غیره. بدون هیدرولیک، آنها قادر به حرکت نیستند. برای استفاده از فشار هیدرولیک لازم است این سیال از مخزن به سیلندر و اجزای مختلف منتقل شود که برای آن از شیلنگ های هیدرولیک استفاده می شود. شیلنگ های هیدرولیک نیز مانند سایر شیلنگ ها در اندازه ها و فشارهای کاری متفاوت و متناسب با نوع استفاده و محیط کار هستند. آنها می توانند شیلنگ تک خط، شیلنگ دو خط، شیلنگ چهار خط و شیلنگ شش خط باشند. در زمینه هیدرولیک استاندارد و متداول هستند، همچنین فشار کاری شیلنگ های هیدرولیک با تعداد لایه های سیم ارتباط مستقیم دارد، بنابراین هر چه این لایه ها بیشتر باشد، فشار کاری بیشتر می شود.

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

شیلنگ های هیدرولیک به طور کلی از نظر زمینه کاری دارای طیف گسترده ای هستند و به همین دلیل "ای اچ سی هیدرولیک" نه تنها می تواند مشاوره تخصصی خود را ارائه دهد بلکه می تواند طیف گسترده ای از شیلنگ های هیدرولیک و اتصالات هیدرولیک مربوطه را برای صنایع مختلف عرضه و به فروش برساند. جهت همکاری با کلیه مدیران محترم کارخانه و مشتریان عزیز.

دلایل خرابی شیلنگ هیدرولیک چیست؟

اگر چه از این شیلنگ ها به مقاومت بالا یاد می شود اما در برخی از مواقع ممکن است با خرابی آن نیز مواجه شوید. نوع مایعی که منتقل می شود و همچنین موادی که درون مایع وجود دارد ممکن است به پوشش شیلنگ آسیب وارد کند در نتیجه به هنگام انتخاب شیلنگ حتما سازگاری آن را بررسی کنید. به خصوص اگر بخواهید روغن و یا مواد شیمیایی خاصی را منتقل کنید. از مواردی که می تواند شیلنگ هیدرولیک را خراب کند می توان به اشعه ماورا بنفش، ازن، آب شور، مواد شیمیایی، آلاینده ها و ... اشاره داشت.

شیلنگ هیدرولیکی انعطاف پذیر

اگر از مردم سوال کنید که شیلنگ هیدرولیک چیست؟ اصولا به انعطاف پذیری آن اشاره خواهند کرد. این محصولات در مقایسه با لوله های سفت راحت تر نصب می شوند و لرزش و صدا را کاهش می دهند. در نتیجه با نوسانات کمتری می توانید آن را منتقل کنید. علاوه بر این به دلیل بهره وری بالا، کارایی خوب و سازگاری با محیط زیست طرفداران زیادی نیز دارد. از پارامترهای مهمی که به هنگام خرید شیلنگ هیدرولیک می بایست در نظر داشته باشید می توان به ابعاد شیلنگ، مشخصات عملکرد، ساختار شیلنگ، ویژگی های فردی و ... اشاره داشت.

ابعاد شیلنگ هیدرولیک

ابعاد مهمی که در شیلنگ هیدرولیک می بایست بررسی شود قطذ داخای و خارجی، حداقل شعاع خمش می باشد. اندازه شیلنگ ها با قطر داخلی و خارجی تعیین می شوند و قطر داخلی به داخل شیلنگ یا آستر آن اشاره دارد. به هنگام خرید بررسی کنید که این اعداد با مایع سیالی که می خواهید منتقل کنید سازگاری داشته باشد.

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

استانداردهای شیلنگ هیدرولیک

اکثر شیلنگ ها بر اساس استانداردهای SAE J517 یا استاندارد اروپایی EN ساخته می شوند که دومی بر اساس استانداردهای DIN آلمان است. این استانداردها در قاره آمریکا، اروپا و استرالیا غالب هستند. بازار امروزه ایران تمایل زیادی به شیلنگ هیدرولیک با استاندارد EN دارد چرا که فشار بالاتری را تحمل می کند و ایمنی بیشتری دارد.

بهترین برند شیلنگ هیدرولیک

برندهای مختلف داخلی و خارجی برای شیلنگ های هیدرولیک وجود دارد که طبیعتا نمونه های خارجی به دلیل سازگاری با استانداردهای جهانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در این میان شیلنگ هیدرولیک الفا گاما یکی از بهترین برندهایی است که در بازار ایران به سختی یافت می شود. البته نمایندگی اصلی آن یعنی ای اچ سی هیدرولیک این برند را به بازار ایران وارد کرده است. از دیگر برندهای شناخته شده شیلنگ هیدرولیک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • پارکر
  • ایتون
  • EUROOTOP
  • GERMAN CARNET
  • DOPPSTADT
  • SEL
  • ALFAGAMA
  • MANULI
  • HIFLEX

تمامی این برندها را می توانید از مجموعه ای اچ سی هیدرولیک خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *