وبلاگ

شیلنگ نخ دار چیست؟ کاربرد شیلنگ نخ دار

کاربرد شیلنگ نخ دار چیست؟

شیلنگ نخ دار چیست؟ کاربرد شیلنگ نخ دار، همه ما حداقل یک بار شیلنگ را دیده و استفاده کرده ایم. شیلنگ ها از مواد مختلفی مانند پلاستیک پلی اورتان، پلی اتیلن، نایلون ساخته می شوند. برای دستیابی به استحکام و دوام بیشتر، برخی از این شیلنگ ها از یک سری لایه با نخ های مخصوص برای افزایش طول عمر شلنگ استفاده می کنند. این شیلنگ ها نخ دار هستند.

در این مطلب در مورد شیلنگ های نخ دار، کاربردها و ویژگی های آنها صحبت می کنیم. استفاده از شیلنگ های نخ دار برای انتقال سیالات در صنعت بسیار حائز اهمیت است. AHC هیدرولیک بهترین دارنده شیلنگ های هیدرولیک و شیلنگ نخ دار می باشد. برای دریافت قیمت شیلنگ هیدرولیک نخدار کلیک کنید.

شیلنگ نخ دار چیست؟

شیلنگ نخ دار چیست؟ شیلنگ‌های نخ دار مجموعه‌ای از اجسام طولانی و توخالی هستند که عمدتاً برای حمل یا جابجایی مایعات یا مواد مایع استفاده می‌شوند. این شیلنگ ها نه تنها در خانه های خصوصی، بلکه در بسیاری از بخش های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شیلنگ‌های نخ دار از پلاستیک ساخته شده‌اند که با استفاده از نخ اطرافش یا داخل شلنگ، طول عمر و دوام شلنگ را افزایش می‌دهد.

شیلنگ های نخ دار حمل و نقل و جابجایی را بر عهده دارند و به دو نوع شیلنگ نخ دار آبی و گازی تقسیم می شوند. از شیلنگ های نخ دار آب برای مصرف و حمل و نقل آب استفاده می شود واز شیلنگ های نخ دار گاز برای انتقال گاز به هر تجهیزاتی استفاده می شود. شیلنگ های نخ دار از لایه های مختلفی تشکیل شده اند. این نوع شیلنگ ها دارای خواص منحصر به فردی از جمله انعطاف پذیری، مقاومت در برابر فشارهای بالا و سازگاری با محیط های مختلف می باشند.

شیلنگ نخ دار چیست؟

شیلنگ نخ دار چیست؟

شیلنگ نخ دار چیست؟ کاربرد شیلنگ نخ دار را بدانید.جنس شیلنگ معمولا پلاستیک یا پی وی سی است و در صورت استفاده از نخ در آن می توان طول عمر و دوام آن را افزایش داد و به این نوع شلنگ ها شیلنگ نخ دار می گویند. قیمت شیلنگ های نخ دار بسته به نوع و کیفیت مواد اولیه و نخ استفاده شده در آن متفاوت است.

بهترین برند شیلنگ نخدار

شیلنگ های نخ دار به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند توسط شرکت های جهانی مختلفی تولید می شوند. برخی از شیلنگ های نخ داری که در بازار وجود دارد ایرانی و برخی دیگر خارجی می باشند. شیلنگ های خارجی به دلیل اینکه با استاندارد جهانی ساخته شده اند بسیار معتبر می باشند. برخی از بهترین برندهایی که می توانید برای شیلنگ های نخ دار از آن ها استفاده کنید به شرح زیر می باشد. این برندها توسط مجموعه ای اچ سی هیدرولیک در ایران پخش می شود.

کاربرد شیلنگ نخ دار چیست؟

شیلنگ نخ دار کاربرد های مختلفی دارد که در صنعت از آن استفاده می شود. شیلنگ‌های معمولی خانگی عمدتاً فشارهای معمولی را منتقل می‌کنند، اما با توسعه صنعت، شلنگ‌هایی که بتوانند فشارهای بالا را تحمل کنند، به تدریج مورد نیاز شدند. شیلنگ های نخ دار نیز از همین دسته هستند که مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

  • جابجا کردن و انتقال دادن گازها با فشار های مختلف
  • قابل استفاده در خطوط تولید کارخانه‌ها و محصولات صنعتی
  • قابلیت به کارگیری در انتقال آب زیرزمینی در هر بخش از صنعت و کشاورزی
  • قابل استفاده در منازل برای آب‌ های با فشار بالا
  • امکان استفاده در صنایع بهداشتی و درمانی به خصوص در قسمت‌ هایی که اتصال‌ های هیدرولیکی همانند شیلنگ هیدرولیک مورد نیاز باشد، همانند: انتقال گاز های اکسیژن
  • در انتقال آب برای مکان‌ های ناهموار شلوغ و پرتردد همانند زمین‌ های کشاورزی و بازار های پرتردد
کاربرد شیلنگ نخ دار چیست؟

کاربرد شیلنگ نخ دار چیست؟

مزایای شیلنگ نخ دار چیست؟

از مزایای تولید شیلنگ نخ دار این است که انسان برای ساخت این محصول به شیلنگ هایی نیاز داشت که فشارهای بالایی را تحمل کند تا بتواند از آن در صنایع مختلف استفاده کند.از آنجایی که به کاربرد این نوع شلنگ اشاره کردیم، احتمالاً متوجه قطعاتی شده اید که می توان از آن در قسمت های مختلفی استفاده کرد. به دلیل این کاربرد ها، این شیلنگ های نخ دار دارای تعدادی مزیت خاصی هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

شیلنگ های نخ دار سازگار با دما هستند یعنی با توجه به طول عمر و کارایی خاص، به راحتی از منفی 20 درجه تا مثبت 80 درجه قابل استفاده هستند. این شیلنگ را می توانید AHC هیدرولیک به صورت آنلاین خرید کنید و آن را در اختیار داشته باشید. این نوع شیلنگ بسیار محکم و مقاوم در برابر آفتاب و اشعه های مضر است و به راحتی پوسیده نمی شود. همین ویژگی استفاده از آن را در فضای باز بی خطر می کند.

پس از آلودگی می توانید شیلنگ های نخ دار را مانند شیلنگ های هیدرولیک که اتصالات هیدرولیک هستند را بشویید. لازم به ذکر است که آنها را با مواد اسیدی نشویید زیرا مواد اسیدی آنها را از بین می برد.مزیت مهم دیگر این است که می تواند فشار بارهای شدید مثلا 20 تا 60 بار را تحمل کند. یعنی می تواند این بار را در مدت زمان مشخصی تحمل کند.

اطلاعات بیشتر: بهترین مارک شیلنگ هیدرولیک

انواع شیلنگ نخ دار

حال که فهمیدیم شیلنگ نخ دار چیست؟و کاربرد آن را برای شما توضیح دادیم می خواهیم با انواع آن ها هم آشنا شوید:

شیلنگ هیدرولیک نخ دار

جنس ماده اولیه این نوع شیلنگ ها لاستیک بوده است که بوسیله نخ تقویت می شود. فشار کاری شیلنگ های هیدرولیک نخ دار پایین تر از فشار کاری شیلنگ های هیدرولیک سیم دار می باشد.

شیلنگ هیدرولیک تقویت شده با یک لایه نخ

 شیلنگ هیدرولیک تقویت شده پارچه ای با استاندارد SAE 100R6 جهت رساندن مایعات هیدرولیکی نفتی یا آبی مناسب است. دمای کاری 40- تا 100 درجه می باشد.

شیلنگ هیدرولیک تقویت شده با دو لایه نخ

 شیلنگ هیدرولیک تقویت شده پارچه ای با استاندارد SAE 100 R3 جهت جابجایی مایعات هیدرولیکی نفتی یا آبی مناسب است. دمای کاری 40- تا 100 درجه می باشد.

شیلنگ ترموپلاستیک نخ دار

شیلنگ ترموپلاستیک غیر رسانای فشار متوسط با استاندارد SAE 100R7 برای کاربردهایی که امکان تماس با منابع ولتاژ بالا وجود دارد مناسب است.

شیلنگ هیدرولیک ترموپلاستیک SAE100 R8 برای رساندن مایعات هیدرولیکی مصنوعی و نفتی مناسب است و عمدتا در شرایط کاری با فشار بالا استفاده می شود. لایه داخلی از ترموپلاستیک مقاوم در برابر مایعات هیدرولیکی ساخته شده است. لایه میانی از الیاف مصنوعی ساخته شده است و لایه خارجی مقاوم در برابر آب و هوا و مایعات هیدرولیکی است و باعث می شود شیلنگ دارای عمر طولانی تر باشد.

کاربرد شیلنگ نخ دار چیست؟

کاربرد شیلنگ نخ دار چیست؟

شیلنگ پی وی سی PVC نخ دار

جنس ماده اولیه شیلنگ پی وی سی نخ دار، پلی وینیل کلراید می باشد. و به علت قیمت کمتر و وزن سبک تر این نوع شیلنگ برای بسیاری از کاربردها مناسب است و مورد استفاده قرار می گیرد. جنس نخ استفاده شده برای تقویت عموما پلی استر می باشد. از جمله موارد کاربرد این شیلنگ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شیلنگ آب نخ دار
  • شیلنگ باد نخ دار
  • شیلنگ گاز نخ دار
  • شیلنگ اسپری نخ دار

تفاوت شیلنگ نخ دار با سایر شیلنگ ها

شیلنگ های لاستیکی با توجه به جنس خود بافت بسیار ضخیم و محکم تری نسبت به سایر شیلنگ ها دارند. به همین دلیل این بافت می تواند فشار آب بیشتر و بالاتر را تحمل کند. شیلنگ های معمولی و شفاف به میزان قابل توجهی در برابر اشعه UV خورشید مقاومت کمتری دارند. شیلنگ نخ دار چیست؟ از نظر عمر مفید، عمر شیلنگ های نخ دار 2 تا 5 سال می باشد. با مراقبت مناسب آنها می توانند بیش از 10 سال دوام بیاورند.

فروش شیلنگ نخ دار در AHC هیدرولیک

حال که فهمیدید شیلنگ نخ دار چیست؟ AHC هیدرولیک انواع شیلنگ های صنعتی از جمله شیلنگ های نساجی هیدرولیک و پنوماتیک برای استفاده در فشارهای کاری کم، متوسط و بالا می باشد. برای خرید شیلنگ نخ دار و آشنایی با برندهای معتبر بازار می توانید با کارشناسان فنی AHC هیدرولیک تماس حاصل فرمایید.

گروه AHC امکان همکاری گسترده با تولیدکنندگان و واردکنندگان شیلنگ های صنعتی را برای ارائه انواع شیلنگ با قیمت بسیار مناسب و ارائه محصولات متنوع به مشتریان خود ارائه می دهد. با بکارگیری کارشناسان مجرب و متخصص در زمینه های فنی و تجاری شیلنگ های هیدرولیک و پنوماتیک آمریکایی، اروپایی و چینی می توانیم همواره بهترین برندها را با کمترین قیمت و در کمترین زمان در اختیار صنعت شما قرار دهیم. برای ارتباط مستقیم با مشاورین فنی شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *