وبلاگ

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟ چه کاربردی دارد؟

شیلنگ آبنما فنردار چیست

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟ چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از AHC هیدرولیک درباره شیلنگ آبنما فنردار اطلاعات لازم را به شما می دهیم. شیلنگ آبنما فنردار یک شیلنگ پلاستیکی توخالی و طولانی است که برای انتقال مایعات از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. شیلنگ ها انواع مختلفی دارند و کاربرد آنها متفاوت است. در این مطلب به بررسی شیلنگ آبنمای فنری می پردازیم. برای مشاهده قیمت شیلنگ هیدرولیک فنردار کلیک کنید.

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟ چه کاربردی دارد؟ شیلنگ آبنما فنردار یک نوع شیلنگ مناسب برای حمل و نقل مواد مختلف است. این شیلنگ در دسته شیلنگ های هوا قرار می گیرد، از PVC ساخته شده و انعطاف پذیری بالایی دارد. در داخل این شیلنگ شیلنگ فنر فولادی گالوانیزه تعبیه شده است. به همین دلیل مقاوم است و توانایی تحمل فشارهای کاری بسیار بالا را دارد.

در واقع استفاده از فنر از خم شدن شیلنگ جلوگیری می کند و امکان حمل و نقل آسان را فراهم می کند.شیلنگ آبنما فنردار در کیفیت ها و اندازه های مختلف تولید می شود. بنابراین می توان از این محصول در صنایع مختلف برای انتقال مواد استفاده کرد.

ویژگی های شیلنگ آبنما فنردار

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟ چه کاربردی دارد؟ محدوده دمایی شیلنگ آبنما فنردار  از منفی 5 تا مثبت 60 درجه سانتیگراد تعریف شده است. این مقاومت حرارتی شیلنگ آبنما را به محصولی خاص و منحصر به فرد تبدیل می کند. شیلنگ آبنما نرم و انعطاف پذیر است، این ویژگی به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در هنگام تولید و همچنین فرمولاسیون دقیق آن است. بدنه شفاف و صیقلی با دیواره صاف از دیگر ویژگی های شیلنگ آبنما فنردار  است. به دلیل شفافیت شیلنگ مواد اضافی داخل آن جمع نمی شود. در نتیجه هیچ گونه قارچ، باکتری یا کپک در محصول مشاهده نخواهد شد.

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟

انواع شیلنگ آبنما فنردار

شیلنگ مواد غذایی: شیلنگ مواد غذایی سه خط شفاف از سیلیکون ساخته شده و در برابر نیروی کششی مقاوم است. سایزهای مختلفی هم داره. زیرا هوای گرم و آب لازم از آن عبور می کند. از طرفی این شیلنگ به لطف عبور هوای گرم از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار بوده و بسیار مقاوم است. شیلنگ غذا شفاف و گاهی کرم رنگ است. همانطور که از نامش پیداست برای حمل و نقل غذا استفاده می شود. لازم به ذکر است که در حمل و نقل مواد غذایی، کیفیت آن تغییر نکند. در نتیجه این شیلنگ کاملا بی بو و بی مزه و عاری از هرگونه ماده شیمیایی و سمی است. از مهمترین ویژگی های شیلنگ مواد غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         مقاوم در برابر ضربه و پارگی
  •         خاصیت ضد اسیدی
  •         مقاومت کششی بالا

شیلنگ کشاورزی: این شیلنگ در کشاورزی و برای انتقال آب کاربرد دارد. همچنین برای جابجایی بذرهای کشاورزی و مواد سمی استفاده می شود. مقاومت حرارتی و استحکام بالای شیلنگ کشاورزی باعث افزایش دوام آن شده است. در نتیجه امروزه در بین کشاورزان بسیار محبوب است.

شیلنگ تخلیه روغن: شیلنگ تخلیه روغن برای مکش و تحویل روغن و مشتقات آن در نظر گرفته شده است. این شیلنگ انعطاف پذیر و الاستیک است. همچنین در دماهای بالا قابل استفاده است و مقاومت شیمیایی خوبی دارد.

شیلنگ ساکشن: شیلنگ مکش فنری برای جاروکشی مواد مختلف در بسیاری از صنایع مانند آتش نشانی، ماشین آلات اکسترود، ماشین آلات لجن کشی، سنگ شکن، بتن ریزی و غیره استفاده می شود. از طریق استفاده از فنر در داخل شیلنگ در مکان هایی که شیلنگ نیاز به خم شدن دارد، فنر از شکستن آن جلوگیری می کند.

اطلاعات بیشتر: مقایسه شیلنگ ایرانی و خارجی

کاربرد شیلنگ آبنما فنردار 

شیلنگ آبنما فنردار کاربرد های مختلفی از جمله :

  • در صنعت ساخت و ساز
  • صنعت کشاورزی
  • مکس و تخلیه
  • انتقال مواد شیمیایی،صنعتی،اسیدی و حلال
  • انتقال شیر و نوشیدنی ها
  • انتقال آب و آبیاری
  • انتقال روغن
  • انتقال بذر کشاورزی انتقال ذرات فوم و خاک
  • قابل استفاده در معادن
  • استفاده در سیستم های عفونی
  • انتقال سم و ... را برای شما خواهد داشت.
کاربرد شیلنگ آبنما فنردار 

کاربرد شیلنگ آبنما فنردار

سایز شیلنگ آبنما فنردار

شیلنگ آبنما فنردار اندازه های مختلفی می باشد. کوچکترین اندازه 1 اینچ و بزرگترین آن 3 اینچ و گاهی بیشتر است.

متراژ شیلنگ آبنما فنردار

شیلنگ آبنما به صورت قرقره های 30 تا 50 متری تولید و به فروش می رسد.

مراحل تولید شیلنگ آبنما فنردار

شیلنگ آبنما فنردار چیست؟مراحل تولید آن چگونه می باشد؟ هنگام تولید این شیلنگ از پی وی سی استفاده می کنند. زیرا این مواد انعطاف پذیر و مستحکم هستند. به منظور تحمل فشار و استحکام بالای شیلنگ داخلی از فنرهای فولادی گالوانیزه استفاده می شود. به همین دلیل است که از این شیلنگ در صنایع مختلف استفاده می شود.

اطلاعات بیشتر: بورس خرید شیلنگ صنعتی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *